Reklam Kurulu, Coca Cola ve   Pepsi'ye ürün reklamlarının tüketicileri aldatıcı olduğu gerekçesiyle para   cezası kararlaştırdı. 
ANKA
 Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu Başkanlığı, Türk-İş'e   bağlı Şeker-İş Sendikası'nın yaptığı şikayet üzerine, Coca Cola ve Pepsi   firmaları tarafından piyasaya sürülen ve "sıfır şeker-şekersiz maksimum   tat" sloganlarıyla tanıtılan ürünün reklamlarının "tüketicileri   yanıltıcı ve aldatıcı" nitelikte olduğuna karar verdi. Kurul, söz konusu   reklamları yayından kaldırırken, iki firmaya idari para cezası verilmesini   kararlaştırdı.
 Türk-İş'ten   yapılan açıklamada, Şeker-İş Sendikası'nın, Coca Cola ve Pepsi firmaları   tarafından piyasaya sürülen ve "sıfır şeker?şekersiz maksimum tat"   sloganlarıyla tanıtılan ürün reklamlarının yasaya aykırı olduğu gerekçesiyle   durdurulması ve gerekli yasal işlemlerin yapılması istemiyle 4 Nisan'da   Reklam Kurulu'na şikayet başvurusunda bulunduğu hatırlatıldı. Şeker-İş'in   yanı sıra Pankobirlik ve Kayseri   Şeker Fabrikası A.Ş.'nin de bu konu ile ilgili başvuru yaptığına dikkat   çekilen açıklamada, konunun Reklam Kurulu'nun 12 Ağustos'ta yapılan   toplantısında ele alındığı kaydedildi. Reklam Kurulu'nun Pepsi ve Coca Cola   tarafından piyasaya sürülen ürün reklamlarının tüketicileri yanıltıcı ve   aldatıcı nitelikte olduğu hükmüne vardığı belirtilen açıklamada, "Reklam   Kurulu, bu şikayetle ilgili olarak söz konusu ürünlerde hiç şeker bulunmadığı   izleniminin yaratıldığı ve dolayısıyla bahsi geçen reklamların tüketicileri   yanıltıcı ve aldatıcı nitelikte olduğuna, bu durumun yasaya aykırı olduğuna   hükmetmiştir. Kurul, reklamları veren Coca-Cola Meşrubat Pazarlama   Danışmanlık Sanayi ve Ticaret A.Ş. ve Pepsi Cola Servis ve Dağıtım Ltd. Şti   hakkında ulusal düzeyde (60 bin YTL) idari para ve anılan reklamları durdurma   cezaları verilmesini kararlaştırdı" denildi.
 "PANCAR ŞEKERİ KÖTÜ ÜRÜNMÜŞ GİBİ   GÖSTERİLİYOR"
 Zero (sıfır) şeker veya şekersiz maksimum tat gibi sloganlarla piyasaya   sürülen ve birden fazla kimyasal tatlandırıcı çeşidini içinde barındıran bazı   ürünler ile içeriğinde şeker yerine nişasta bazlı şeker (NBŞ) kullanılan   ürünler için yapılan yanıltıcı reklamlar yoluyla pancar şekerinin kötü   ürünmüş gibi gösterilmeye çalışıldığı ifade edilen açıklamada, pancar   şekerinin, Genetiği Değiştirilmiş Organizma'lı (GDO) nişasta bazlı   tatlandırıcılar veya kimyasal tatlandırıcıların aksine insan sağlığına dost   ve tamamen doğal tatlandırıcı olduğu vurgulandı.
 Açıklamada şöyle denildi:
 "Günümüzde, elde edilen ürün miktarının arttırılması, zararlılarla   mücadele edilmesi gibi gayelerle geliştirilen ve genetik yapılarının değiştirilmesi   nedeniyle GDO'lu olarak adlandırılan ürünlerin ve tamamen yapay olarak   üretilen kimyasal tatlandırıcıların büyük bir bölümünün ciddi sağlık   sorunlarına yol açtığı bilinmekte, etkisi tam olarak bilinmeyenler konusunda   ise bu doğrultudaki endişeler giderek güçlenmektedir. GDO'lu ürünlerin ve   kimyasal tatlandırıcıların çevre sağlığı yanında, insan ve diğer canlıların   sağlığı açısından da alerjiden kansere, alzhaimerdan deli danaya kadar pek   çok risk taşıdığı ileri sürülüyor."
2 Eylül 2008 Salı
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
 
 
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder